Geoblog.pl    fazad    Podróże    Sri Lanka 2016    Przesiadka na Exporail

Przesiadka na Exporail

Sri Lanka
Sri Lanka, Nanu Oya

Wysiedlismy z busa, odwracam się i widzę przed sobą stary dworzec kolejowy. Poczułem się jakbym oglądał jakiś western czy inny stary film. Czas jakby się zatrzymał w miejscu. Ale jest dworzec myślę, nie trzeba szukać ani daleko chodzić. Na dworcu w kasie pokazalismy naszą rezerwacje na komórce i wydrukowano nam papierowe bilety. Rezerwacje warto zrobić wcześniej przez internet. My zrobiliśmy dzień wcześniej.
Pociąg spóźnił się jakieś 20 min. W wagonie Expo 1 klasy jest cześć widokowa, gdzie nie ma ścian i lepiej podziwia się widoki. Wagon obsługują panowie którzy pomagają wsiąść, zapowiadają następna stację i w ramach biletu dają wodę i chusteczki oczyszczające . Jazda jest ciekawa. Linia kolejowa przecina plantacje herbaty, biegnie przez mosty i tunele, czasem tuż przy czyimś domku. Ogólnie bardzo fajnie, tylko końcowa cześć jazdy była już po ciemku. Dlatego warto się wybrać na przejażdżkę w całości za dnia :-)