Geoblog.pl    fazad    Podróże    Dominikana 2017    Wodospad el Limon

Wodospad el Limon

Dominikana
Dominikana, El Salto del Limon

Z Las Terrenas Ok 9 rano złapaliśmy guagua do rancho hector, które poleciła nam dziewczyna z informaxji turystycznej. za 2 osoby 120 peso. Wystarczyło wczesniej powiedzieć kierowcy gdzie ma nas wysadzić. Zmieniliśmy sandały na buty sportowe (w zupełności wystarcza). Upewnilismy się którędy zaczyna się szlak i poszliśmy. Faktycznie jak się powiedziało ze chce się iść samemu bez przewodnika to tutaj ludzie odpuszczali i nie nakłaniali do konia czy tez muła. szlismy szlakiem sendero La javilla. Szlak bardzo prosty, błoto jest ale cała ścieżka jest z kamieni i błoto to głównie to co samemu naniosą ludzie i konie i co może spłynąć z wyższych terenów. Nie trzeba mieć butów w góry. Po 40 min i obejrzeniu mniejszego wodospadu byliśmy na miejscu. W drodze tam w sumie mało kogo spotkaliśmy, także była cisza i spokój, za wyjątkiem odgłosów ptaków z lasu. Tego nam było trzeba po tych wszystkich plażach. Wodospad fajny, można się kapać choć nurt jest silny. Woda nie jest zimna, przyjemnie chłodna.
W drodze powrotnej 99% wszystkich turystów w drodze tam jechało na koniach i mułach. Komicznie to wyglądało kiedy biali i duzi faceci jechali na tych małych koniach. Rozumiemy ludzi starszych, dla nich to wygodniej, ale młodsi wyglądają trochę śmiesznie. No ale cóż, taka sprawa to wygoda i najbardziej dostępna forma dotarcia do wodospadu. Jak ktoś chce iść na własna rękę musi trochę wcześniej poczytać, żeby nie wydać 20 dolarów na osobę na konia z przewodnikiem. W sumie to byliśmy jedynymi którzy szli bez żadnego przewodnika i konia. Jedynie 4 Niemki tez szły ale z przewodnikiem. Na szlaku nie da się zgubić także spokojnie możemy polecić. Tym bardziej ze na koniu nie da się dotrzeć do samego wodospadu, bo najbardziej wymagające zejście i wejście po stromych schodach przed samym wodospadem trzeba pokonać na własnych nogach. Ok 13 byliśmy z powrotem w Las Terrenas, oczywiście powrót złapanym na drodze guagua, które jeżdżą tamtędy co Ok 15 min..